تعرفه تبلیغات صدا و سیما

قیمت تبلیغ در صدا و سیما

تعرفه تبلیغات تلویزیونی

هزینه تبلیغ در صدا و سیما

تعرفه آگهی تلویزیون

تبلیغات صداوسیما

پیام بازرگانی صدا وسیما

صدا و سیما

تعرفه پخش تبلیغات تلویزیون و رادیو

تعرفه پخش تیزر تبلیغاتی و تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما



تعرفه تبلیغات تلویزیونی و رادیویی صدا و سیما

تعرفه پخش تیزر تبلیغاتی و تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما در سال 1398

ماده 17: تعرفه تبلیغات تلویزیونی : جدول نرخ پایه آگهی در شبکه های رادیویی و تلویزیونی:
جدول ذیل به عنوان تعرفه پایه آگهی برای همه شبکه های رادیویی و تلویزیونی لازم الاجراست.

جدول نرخ پایه تعرفه تبلیغات تلویزیونی و رادیویی

جدول نرخ پایه تعرفه تبلیغات تلویزیونی و رادیویی

ماده 18: تعرفه تبلیغات تلویزیونی : افزایش طبقه هر برنامه:
چنانچه براساس عرضه و تقاضا، میانگین یک بسته آگهی در نیمه اول هر ماه بیش از 60، 75 و یا 90% از حجم آن بسته آگهی باشد، به ترتیب 1، 2 یا 3 طبقه افزایش خواهد یافت و همچنین به ترتیب 20،30و 10% حجم را اشغال نماید به ترتیب 2،1 و 3 طبقه کاهش داده خواهد شد. (منوط به تصمیم اداره کل بازرگانی صدا و سیما)
تبصره 57: در موارد خاص طبقه بنا به تشخیص و تصویب مدیرکل بازرگانی صدا و سیما تعیین و ابلاغ می شود.

ماده 19: تعرفه تبلیغات تلویزیونی : جدول ضرایب ماه های سال:
با توجه به اینکه برنامه های صدا و سیما درماه هایی از سال، مخاطب بیشتری دارد لذا ضرایب ماهانه به شرح جدول ذیل در نظرگرفته شده است تا نسبت به جدول پایه اعمال شود. این ضرایب شامل کلیه پخش ها اعم از داخلی، خارجی، تحت لیسانس، تولید مشترك و... می شود.

ضریب ماهانه تعرفه تبلیغات تلویزیونی و رادیویی

ماده 20: تعرفه تبلیغات تلویزیونی : ضریب محاسبه آگهی خارجی، مشترك، تحت لیسانس در رادیو و تلویزیون:

ضریب تعرفه تبلیغات تلویزیونی خارجی و تحت لیسانس

تبصره 58: در صورتی که در یک آگهی دو یا چند کالا معرفی شود ضریب پایه، کالای با تعرفه بالاتر خواهد بود (با تشخیص اداره کل بازرگانی صدا و سیما) و به ازای هر کالا 50 درصد به ضریب کالای پایه اضافه می شود.

ماده 21: تعرفه تبلیغات تلویزیونی : انواع آگهی:
الف- مستقیم (تیزر): آگهی کوتاه تبلیغاتی که ویژگی های جذاب کالا یا خدماتی را به نمایش می گذارد در تلویزیون 15 ثانیه و در رادیو نیز 10 ثانیه تعیین می شود و کمتر از آن نیز در تلویزیون همان 15 ثانیه و رادیو 10 ثانیه محاسبه میگردد. (به استثناء نشان آگهی)
ب- گزارش آگهی (رپرتاژ): به آگهی هایی که ساختاری مستند داشته و گزارشی از مراحل ساخت و یا تولید و یا ارائه یک خدمت را به تصویر می کشد و در آن نقش آفرینی وجود ندارد، گزارش آگهی اطلاق می شود. حداقل زمان گزارش آگهی 120 ثانیه است. تشخیص ساختار گزارش آگهی با اداره کل بازرگانی سازمان صدا و سیماست.

تبصره 59: گزارش آگهی، با در نظر گرفتن اولویت برای پخش سایر آگهی ها در یک بسته آگهی منوط به وجود ظرفیت پخش است.
ج- حک آرم: 15 ثانیه است و اندازه کادر آن باید برابر اندازه آرم شبکه بوده و فاصله بین دو پخش برای حک آرم حداقل 5 دقیقه باشد.
د- دعوت به تماشا: متناسب با زمان هر برنامه حداکثر سه نوبت و برای هر نوبت حداقل 15 ثانیه است که می تواند در یکی از موقعیت های قبل، ادامه و انتهای برنامه و یا هر سه موقعیت پخش شود.
ه- زیرنویس: حداقل 15 ثانیه و حداکثر 20 ثانیه و کمتر از آن نیز 15 ثانیه محاسبه می گردد.
و- نشان آگهی: در 6 ثانیه ابتدا یا انتهای هر بسته آگهی و به تشخیص اداره کل بازرگانی سازمان صدا و سیما، نمایش نام و نشان تجاری و شعار صاحبان آگهی، بدون گفتار، همراه آرم و نشان بازرگانی توأم با موسیقی مصوب شده به صورت روزانه از هر یک از شبکه های سیما پخش می شود.
تبصره 60: ارسال سفارش به منزله پخش در ابتدا یا انتهای تمام بسته های آگهی های شبکه تعیین شده است.

ز- آگهی فروش مستقیم کالا:

جدول تعرفه تبلیغات تلویزیونی آگهی فروش مستقیم کالا

1- قیمت آگهی ها براساس نرخ تیزر محاسبه خواهد شد.
2- اعتبار هر شناسه تنها برای 30 روز است.
3- هر شناسه فقط در یک دوره مجوز پخش داشته و در صورت تمایل صاحب آگهی به پخش با زمان کمتر، امکان اصلاح همان شناسه وجود ندارد و باید تیزر کوتاه جدید دیگری تهیه نماید.
4- صاحب آگهی مجاز به استفاده از صداپیشگان و هنرپیشگان تکراری در شناسه های ماهانه خود نیست

 

هیج مقاله ای در این دسته موجود نیست ، اگر نام زیر دسته ها نمایش داده می شود ، آن ها شامل مقالاتی هستند.